7 consells i dades perquè no et saltis l’esmorzar

Versión en Catalán y castellano

jueves1-650x265

7 consells i dades perquè NO et saltis l’esmorzar!

L’esmorzar és l’àpat més important del dia. He estat llegint varis articles recents on diuen que no esmorzar és més sa, i és el que m’ha fet decidir a donar els meus consells del perquè es totalment negatiu no esmorzar.

  1. Després d’estar 5-8 hores sense ingerir res durant l’etapa del son, el cos necessita un aport nutritiu per poder rendir durant el dia. Necessita energia.

2.Si menges bé durant l’esmorzar (és òptim fer-ne dos) millorarà el teu rendiment perquè el teu organisme no tindrà  carències nutritives i li serà més fàcil desenvolupar la feina que hagis d’assolir.

3.El teu metabolisme s’activa més ràpidament i no tindràs sensació de gana al arribar al següent àpat, per tant menjaràs sense ansietat i digeriràs millor els aliments i la resta de dia consumiràs menys quantitat de grasses.

4.Et pot millorar l’estat d’ànim. Si tu no esmorzes adequadament el cos et demana nutrients i et pot canviar el caràcter i estar de mal humor, prova de fer un bon esmorzar i notaràs els canvis.

5.Fes un petit esmorzar al aixecar-te (com ara un suc de taronja i un grapat de cereals) i a mig matí, un entrepà. Això t’ajuda com he dit al punt 3 a arribar al següent àpat amb la gana justa. Després del dinar, a mitja tarda berenar per tal de arribar amb poca gana a l’hora de sopar.

6.L’esmorzar fa sentir-te més actiu i això fa que tinguis més motivació per poder fer esport.

7.És totalment fals pensar que si em salto un àpat com és l’esmorzar m’aprimaré. Tot el contrari! Saltar-se un àpat és el pitjor que pots fer i més si et saltes l’esmorzar. El cos detecta que no hi ha aport nutritiu i el que fa es posar l’organisme en alerta i alliberar substàncies que faran que el metabolisme vagi més lent, l’ajudarà a emmagatzemar calories en forma de grassa i l’energia que necessita l’agafarà de la massa muscular i la grassa s’acumularà. Per tant preteníem aprimar-nos i el q estem fent és acumular el què volem perdre.

 

7 consejos y datos para que NO te saltes el desayuno!

El desayuno es la comida más importante del día. He estado leyendo varios artículos recientes donde dicen que no desayunar es más sano, y es lo que me ha hecho decidir a dar mis consejos del porqué es totalmente negativo no desayunar.

1. Después de estar 5-8 horas sin ingerir nada durante la etapa del sueño, el cuerpo necesita un aporte nutritivo para poder     rendir durante el día. Necesita energía.

  1. Si comes bien durante el desayuno (es óptimo hacer dos) mejorará tu rendimiento, tu organismo no tendrá carencias nutritivas y le será más fácil desarrollar el trabajo que tengas que alcanzar.
  2. Tu metabolismo se activa más rápidamente y no tendrás sensación de hambre al llegar a la siguiente comida, como consecuencia comerás sin ansiedad y digerirás mejor los alimentos y el resto de día consumirás menos cantidad de grasas.
  3. Te puede mejorar el estado de ánimo. Si tú no desayunas adecuadamente el cuerpo te pide nutrientes y te puede cambiar el carácter y estar de mal humor, prueba de hacer un buen desayuno y notarás los cambios.
  4. Haz un pequeño desayuno al levantarte (como un zumo de naranja y un puñado de cereales) y a media mañana, un bocadillo. Esto te ayuda como he dicho en el punto 3 a llegar a la siguiente comida con el hambre justa. Después de la comida, a media tarde merienda para llegar con poco apetito a la hora de cenar.
  5. El desayuno hace sentirte más activo y eso hace que tengas más motivación para hacer deporte.
  6. Es totalmente falso pensar que si me salto una comida como es el desayuno adelgazaré. Todo lo contrario! Saltarse una comida es lo peor que puedes hacer y más si te saltas el desayuno. El cuerpo detecta que no hay aporte nutritivo y lo que hace es poner el organismo en alerta y liberar sustancias que harán que el metabolismo vaya más lento, le ayudará a almacenar calorías en forma de grasa y la energía que necesita el cogerá de la masa muscular y la grasa se acumulará. Así que pretendíamos adelgazar y lo q estamos haciendo es acumular lo que queremos perder.

Share This:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *