Importància dels omega 3 i omega 6

1524

 

 

 

 

 

(versión en catalán y castellano)

-IMPORTÀNCIA DELS OMEGA 3 I OMEGA 6

L’omega 3 (àcid linolènic) està present en grans concentracions en el peix blau (sardines, salmó…), també la podem trobar als vegetals de fulles verdes com les canonges o espinacs. I en menys quantitat però no menys important, a les nous i la soja.

Els seus efectes sobre el colesterol plasmàtic fan que augmentin els nivells de colesterol HDL (lipoproteïnes d’alta densitat que el que fan es recollir el colesterol no utilitzat i el tornen al fetge per emmagatzemar-lo o extreure’l a través de la bilis) i disminueixen els triglicèrids en sang.

Una altre funció bastant important és que disminueixen la viscositat de la sang, així doncs disminuirem la pressió arterial.

L’omega 6 (àcid linoleic) està present als olis de gira-sol, de soja i de alguns fruits secs com nous, i pinyons.

La seva funció principal és la de ser la matèria prima per formar l’àcid araquidònic (àcid essencial). Aquest àcid és important per produir diferents substàncies molt importants per una correcte supervivència, com les prostaglandines que són vasodilatadors i antiagregants plaquetaris, i també augmenten l’aportació de calci als ossos.

S’ha de vigilar de no abusar la ingesta de aliments amb omega 6, ja que si hi ha un excés de àcid araquidònic es pot produir alguna al·lèrgia, alguna inflamació…

L’omega 6 també redueix el colesterol LDL (lipoproteïna de baixa densitat que transporta el colesterol produït al fetge a totes les cèl·lules del organisme), però també fa baixar el HDL. La recomanació és que no s’abusi de la ingesta d’aquests aliments.

L’oli de gira-sol està totalment desaconsellat per fregir, ja que el punt de fusió es molt més baix que el d’oli d’oliva i els seus dobles enllaços es trencaran abans i això provoca que apareixen els radicals lliures (partícules mutagèniques i que generen l’envelliment cel·lular). Per tant l’oli de gira-sol, sempre ha de ser cru, per amanir.

 

-IMPORTANCIA DE LOS OMEGA 3 Y OMEGA 6
El omega 3 (ácido linolénico) está presente en grandes concentraciones en el pescado azul (sardinas, salmón…), también la podemos encontrar en los vegetales de hojas verdes como las canónigos o espinacas. Y en menos cantidad pero no menos importante, las nueces y la soja.
Sus efectos sobre el colesterol plasmático hacen que aumenten los niveles de colesterol HDL (lipoproteínas de alta densidad que lo que hacen es recoger el colesterol no utilizado y lo vuelven al hígado para almacenarlo o extraerlo a través de la bilis) y disminuyen los triglicéridos en sangre.
Otra función bastante importante es que disminuyen la viscosidad de la sangre, así pues disminuiremos la presión arterial.
El omega 6 (ácido linoleico) está presente en los aceites de girasol, de soja y de algunos frutos secos como nueces, y piñones.
Su función principal es la de ser la materia prima para formar el ácido araquidónico (ácido esencial). Este ácido es importante para producir diferentes sustancias muy importantes para una correcta supervivencia, como las prostaglandinas que son vasodilatadores y antiagregantes plaquetarios, y también aumentan el aporte de calcio en los huesos. Hay que vigilar de no abusar la ingesta de alimentos con omega 6, ya que si hay un exceso de ácido araquidónico se puede producir alguna alergia, alguna inflamación…
El omega 6 también reduce el colesterol LDL (lipoproteína de baja densidad que transporta el colesterol producido en el hígado en todas las células del organismo), pero también hace descender el HDL. La recomendación es que no se abuse de la ingesta de estos alimentos. El aceite de girasol está totalmente desaconsejado para freír, ya que el punto de fusión es mucho más bajo que el de aceite de oliva y sus dobles enlaces se romperán antes y esto provoca que aparecen los radicales libres (partículas muta génicas y que generan el envejecimiento celular). Por lo tanto el aceite de girasol, siempre debe ser crudo, para aliñar.

 

Share This:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *