Què cal saber del sucre i perquè no abusar-ne

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Què cal saber sobre del sucre i perquè no abusar-ne

El sucre és temptador, dolç i molt bo per la majoria de la gent; tots sabem que és nociu o perjudicial, però, ¿sabem realment fins a quin punt ho és? I perquè?

El sucre no és que sigui nociu pel que conté, sinó pel què no aporta. L’únic que aporta el sucre són calories, no aporta ni vitamines, ni fibra ni minerals, per tant podríem afirmar que nutritivament és completament desequilibrat. Ja hi ha aliments que porten sucre naturalment. No és necessari els sucres afegits.

És un aliment que no s’ha establert mai unes dosis recomanades al dia ja que realment l’hauríem d’eliminar de la nostre dieta.

El sucre és un producte sòlid, cristal·litzat, soluble en aigua amb un gust dolç que s’obté de la canya de sucre o de la remolatxa sucrera després d’haver-li fet el seus tractaments de neteja, triturar, filtrar, centrifugar i refinar el contingut de sacarosa que contenen aquestes plantes. En aquest procés de refinació s’eliminen les impureses fins que s’obté una concentració mínima de sacarosa del 99%. Químicament parlant, el sucre està format per sacarosa.

Què en podem dir de bo del sucre? Doncs bé, realment hi ha pocs beneficis, podríem dir que amb el sucre obtenim energia de forma ràpida per tant si una persona se sent marejada per haver fet un sobreesforç es recuperarà molt més ràpid amb sucre, també és favorable en situacions d’hipoglucèmia dels diabètics.

Alguns dels aspectes negatius:

  • Un consum elevat de sucre pot provocar un augment dels triglicèrids en sang i això conduir a la obesitat.
  • Afavoreix a la formació de càries.
  • Augmenta la hiperactivitat infantil
  • Nutritivament pobre
  • És l’aliment principal per les cèl·lules cancerígenes

El consum en freqüència de sucres altera el metabolisme dels glúcids, lípids i proteïnes, per tant no és gens saludable.

També cal tenir present i en compte que el sucre és un agent conservador, ja que en grans concentracions inhibeix el creixement bacterià. Per tant la majoria dels productes envasats contenen grans quantitats de sucres per tal de poder-ho conservar un temps prudencial. Així doncs molts dels envasos d’alimentació ja preparada no són molt bons per la salut per la quantitat que poden arribar a portar de sucre. Per tant no n’hauríem d’abusar.

 

Qué hay que saber del azúcar y porqué no abusar de él

El azúcar es tentador, dulce y muy bueno para la mayoría de la gente; todos sabemos que es nocivo o perjudicial, pero ¿sabemos realmente hasta qué punto lo es? Y por qué? El azúcar no es que sea nocivo por lo que contiene, sino por lo qué no aporta. Lo único que aporta el azúcar son calorías, no aporta ni vitaminas, ni fibra ni minerales, por lo tanto podríamos afirmar que nutritivamente es completamente desequilibrado. Ya hay alimentos que llevan azúcar naturalmente. No son necesarios los azúcares añadidos. Es un alimento que no se ha establecido nunca unas dosis recomendadas al día ya que realmente deberíamos eliminar de nuestra dieta.

El azúcar es un producto sólido, cristalizado, soluble en agua con un sabor dulce que se obtiene de la caña de azúcar o de la remolacha azucarera después de haberle hecho sus tratamientos de limpieza, triturar, filtrar, centrifugar y refinar el contenido de sacarosa que contienen estas plantas. En este proceso de refinación se eliminan las impurezas hasta que se obtiene una concentración mínima de sacarosa del 99%. Químicamente hablando, el azúcar está formado por sacarosa.

¿Qué podemos decir de bueno del azúcar? Pues bien, realmente hay pocos beneficios, podríamos decir que con el azúcar obtenemos energía de forma rápida por lo tanto si una persona se siente mareada por haber hecho un sobreesfuerzo se recuperará mucho más rápido con azúcar, también es favorable en situaciones de hipoglucemia de los diabéticos.
Algunos de los aspectos negativos:

• Un consumo elevado de azúcar puede provocar un aumento de los triglicéridos en sangre y esto conducir a la obesidad.

• Favorece la formación de caries.

• Aumenta la hiperactividad infantil

• Nutritivamente pobre

• El consumo en frecuencia de azúcares altera el metabolismo de los glúcidos, lípidos y proteínas, por lo tanto no es nada saludable

  • Es el alimento número 1 para las células cancerígenas.

 

También hay que tener presente y en cuenta que el azúcar es un agente conservador, ya que en grandes concentraciones inhibe el crecimiento bacteriano. Por lo tanto la mayoría de los productos envasados ​​contienen grandes cantidades de azúcares para poderlo conservar un tiempo prudencial. Así pues muchos de los envases de alimentación ya preparada no son muy buenos para la salud por la cantidad que pueden llegar a traer de azúcar. Por lo tanto no deberíamos abusar.

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