Què has de saber abans de començar una dieta.

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(versión en catalán y castellano)

Moltes vegades es cau en l’error de pensar que menjant verdura i carn a la planxa o peix bullit ja ens aprimarem. Error.
L’organisme per poder fer totes les seves funcions, reaccions metabòliques i portar un bon funcionament intern (repercuteix directament amb l’extern) necessita un aport diari de tots els nutrients necessaris. En aquests hi entra hidrats de carboni, greixos, vitamines, minerals, proteïnes; tot en mesura evidentment i amb la quantitat de calories que necessita cada persona segons el seu pes i talla.
O sigui, el que vull dir és que no és bo eliminar per complet segons quin tipus de nutrients; els greixos els necessitem, evidentment que si hem de fer una dieta per disminuir pes, haurem de baixar l’aport greixós però mai eliminar-lo, mai!! Pensa que si no li dónes mai greix al cos, el que fa és que al moment en què el rep l’emmagatzema perquè en té carència, i a l’hora de cremar-lo o eliminar-lo será molt més difícil. En canvi si cada dia li donem el seu aport necessari sense excessos el metabolitzarà i l’excés podrà ser eliminat amb facilitat.
Les proteïnes i hidrats de carboni també es necessiten, no podem eliminar-ho de la nostre dieta sense tenir el risc de futures malalties.
Durant la setmana has de tenir consciencia i menjar de tot, 5 àpats el dia.
Pautes Generals d’una dieta equilibrada baixa en grassa:
-Dos esmorzars que no s’han de deixar, són l’àpat més important del dia. Ha de ser el 35% del aport energètic de tot el dia
-Beure 1,2-1,4 L d’aigua al dia
-Evitar bolleria i menjars industrials, precuinats…
-Sempre cuinar al forn, planxa o bullit. Evitar els fregits.
-Tant el dinar com el sopar hi ha d’haver primer plat, segon i postres. Per tal de poder adquirir els nutrients necessaris pel nostre organisme.
-Menjar mínim 2 vegades a la setmana llegums.
-Pots menjar fins a 3 ous a la setmana a no ser que hi hagi hipercolesterolèmia (augment per sobre dels valors normals de colesterol en sang).
-Mínim 3 peces de fruita al dia.
-L’arròs i la pasta (carbohidrats) millor menjar-los a l’hora de dinar, més que res per la digestió, però es pot menjar per sopar com acompanyant. Realment no ho necessitaríem per la nit perquè ens dóna un aport energètic important. Sempre sense salses, podem afegir oli d’oliva i alguna espècie com l’alfàbrega.
-Peix, molt important per l’aport proteic igual que la carn.
-Verdura: Molt important per la seva quantitat de fibra, vitamines i minerals.

Bé, això és quelcom esquemàtic i molt en general per poder aprimar-nos. Cada persona necessita unes calories en concret i un equilibri nutritiu diferent.
No cal dir que fer exercici físic a diari ajuda moltissim a perdre pes. En el cas que no es pugui podrem fer les indicacions del nostre dietista i aprimarem progressivament.
És important posar-te en mans d’un nutricionista si sol no s’aconsegueix aprimar. Nosaltres trobarem el perquè i t’ajudarem aconseguir el pes desitjat.

En un altre post, ja parlarem de cada grup d’aliments en concret i especificant els més nutritius.

-QUE HAS DE SABER ANTES DE EMPEZAR UNA DIETA

Muchas veces cae en el error de pensar que comer verduras y carnes a la brasa o pescado hervido nos adelgazaremos. Error. El cuerpo para poder hacer todas sus funciones, reacciones metabólicas y llevar un buen funcionamiento interno (relacionadas directamente con el exterior) necesita un aporte diario de todos los nutrientes necesarios. En estos hay los hidratos de carbono, grasas, vitaminas, minerales, proteínas; todas a su medida por supuesto y con la cantidad de calorías que necesita cada persona según su peso y tamaño. En otras palabras, lo que quiero decir es que no es bueno eliminar por completo según qué tipo de nutrientes.

Las grasas son necesarias, por supuesto que si queremos hacer una dieta para reducir peso, tendremos que reducir el aporte graso pero nunca eliminarlo, jamás!

Piensa que si no le das nunca grasa en el cuerpo, lo que hace es que en el momento en que consigue grasa la retendrá (guardará) porque tiene carencia y cuando queramos eliminarlo será mucho más difícil. Por otro lado si todos los días le damos el aporte que usted necesita se metabolizará los excesos y el exceso pueden eliminarse con facilidad.

Las Proteínas e hidratos de carbono serán necesarios también,pero no los podemos eliminar de nuestra dieta sin tomar el riesgo de futuras enfermedades. Durante la semana deben de tener conciencia y comer todo, 5 comidas al día.

Pautas generales para una dieta equilibrada baja en grasa:

-dos almuerzos que no tienen que irse, son la comida más importante del día tiene que ser 35% de la energía de entrada de todos beber día 1.2-1.4 L de agua por día-evitar industrial de alimentos y repostería, precocinados… siempre cocinar en el horno planchado o hervida. Evitar alimentos fritos. El almuerzo y la cena tienen primer plato, segundo y postres. Para adquirir los nutrientes necesarios para nuestro cuerpo.-comer al menos 2 veces a la semana.-se pueden comer hasta tres huevos a la semana a menos que exista hipercolesterolemia (aumento por encima de los valores normales de colesterol en la sangre). – mínimo 3 piezas de fruta al día. – arroz y pasta (carbohidratos) mejor comer al mediodía , más que nada por la digestión, pero usted pueden comer para la cena como acompañante. No son realmente para la noche porque nos da un gran aporte de energía que no necesitamos. Siempre sin salsas, podemos agregar aceite de oliva y algunas especies como la albahaca. -Pescado, muy importante para el aporte de proteínas como la carne. -Verduras: muy importante debido a su cantidad de fibra, vitaminas y minerales.

Bueno,Todo esto es algo esquemático y en general con el fin de perder peso. cada persona necesita un equilibrio nutricional específico y calorías. Importante, hacer ejercicio físico diariamente ayuda mucho a bajar de peso. En caso de que no se pueda lo que tendremos que hacer es seguir las instrucciones de nuestra Dietista y progresivamente adelgazaremos. Es importante ponerse en manos de un nutricionista. Nosotros Encontramos el por qué no adelgaza y nosotros le ayudaremos a conseguir el peso deseado. En otro post, vamos a hablar sobre cada grupo de alimentos en particular y especificar los más nutritivos.

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